Butiksdemonstrationer


Nylanseringar, relanseringar och aktuella mat/produktteman är exempel på tillfällen som gör det extra intressant att använda butiksdemonstrationen som marknadsaktivitet. Det finns mätningar som visar att cirka 30% av den som t ex provsmakar en produkt också köper produkten!

Våra medarbetare ger råd och tips i samband med demonstrationerna, berättar om produktfördelar och kan även vara ett stöd till säljkåren genom att ta ansvar för t ex utplacering och uppmontering av kampanj- och informationsmaterial

"ButiksKockar" - våran vidareutveckling av det klassiska konceptet för butiksdemonstrationer


Som en vidareutveckling av det klassiska konceptet för butiksdemonstrationer/provsmakningar har vi medverkat till det vi kallar "ButiksKockar". Det innebär att vi tillsammans med yrkesutbildad kockpersonal har skapat en lösning som gör det möjligt att tillaga vissa maträtter direkt i butiken.


Under vintern –98 har ett antal butiksaktiviteter på detta tema genomförts i Stockholm och med mycket gott resultat. Uppmärksamhetsvärdet är stort och vår ambition är att utveckla och sprida detta koncept ytterligare. Eftersom ButiksKockarnas plats i butiken tilldrar sig stort intresse tror vi att detta koncept kan bilda en intressant plattform för företag med icke konkurrerande produkter som önskar göra samaktiviteter (se nästa sida).

Kundenkäter och kampanjuppföljning


Vi kan medverka vid utformning och sammanställning av kundenkäter och marknadsundersökningar. Våra medarbetare kan ställa frågor om köpbeteende, men frågorna kan också vara mer produktspecifika och inriktade på aktuella köpbeslut.


I samband med kampanjer kan vi även medverka vid kampanjuppföljning och göra utvärderingar av t ex hur väl ett kampanjmaterial använts i butik, hur produkterna exponeras och butikspersonalens kunskap och engagemang för kampanjen.


Resultatet av kampanjuppföljningen kan ge värdefull information om hur väl ett marknadskoncept fungerar, och resultatet kan även fungera som ett bra underlag för diskussionerna mellan en försäljningsorganisation och butikerna.

Klicka HÄR för att komma vidare

Klicka HÄR för att komma till första sidan