Köputlösande media är en term som används för att sammanfatta
de media som används för att påverka konsumenten i direkt anslutning
till ett köp.
Vi skulle vilja vidga detta begrepp till att också omfatta köputlösande
aktiviteter i form av bland annat action marketing och samling. Vår övertygelse
är nämligen att det i allt högre grad krävs någon
form av kundnära butiksaktivitet för att väcka konsumenternas
uppmärksamhet i butikerna.
Det finns tre viktiga målsättningar för denna typ av aktiviteter:
De ska stimulera till köp, antingen genom uppmaning eller erbjudande
De ska komplettera och förstärka den imagebyggande kommunikationen i t ex annonser, radio- och TV-reklam
De ska ingå som en naturlig del, och sista länk, i en mediamix som sträcker sig ända fram till det ögonblick i butik när många konsumenter gör sitt produktval
Med detta som bakgrund har vi på de följande sidorna gjort en sammanställning
över de tjänster erbjuder inom Action Marketing, Sampling och Evenemang!
Klicka HÄR för att komma vidare
Klicka HÄR för att komma tillbaka till första sidan